ŻYWIENIE W SPORCIE - OLIMPIJKA – Centrum Ruchu szkolenie trener personalny w Łodzi, trener osobisy personalny, szkolenie kurs instruktora aerobiku w Łodzi, kurs instruktora fitness

dieta_i_suplementacja

Dieta i Suplementacja

Dokument: Certyfikat
Czas trwania szkolenia: 1 dzień (6 h)
Koszt szkolenia: 220zł
Materiały szkoleniowe każdy uczestnik otrzymuje

Opis szkolenia:
Dieta zawsze stanowić będzie decydującą część strategii treningowej i niewątpliwie to ona w dużym stopniu przyczynia się do osiągania sukcesów. Kiedy trenujesz, Twój organizm produkuje energię znacznie szybciej niż wtedy, kiedy nie jesteś tak aktywny. Podczas ćwiczeń mięśnie kurczą się szybciej, płuca pracują intensywnej, serce bije częściej. Wszystkie te procesy potrzebują dodatkowej energii. Skąd bierze się ta energia i co należy zrobić, żeby wystarczyło Ci jej do końca treningu i na resztę dnia?
Te i wiele innych informacji stają się składnią Twojego sukcesu. Tylko od Ciebie zależy to, czy staniesz się zwycięzcą, wzorem dla innych wciąż szukających właściwej drogi, czy osobą kroczącą w ich szeregach.
Tematyka szkolenia:
1. Dieta czy racjonalne żywienie, czego powinna przestrzegać osoba zdrowa aktywna fizycznie?
2. Zastosowanie i charakterystyka diety podstawowej u osoby aktywnej fizycznie
3. Omówienie i zastosowanie składników odżywczych w diecie osoby zdrowej aktywnej fizycznie
(zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne)
4. 4 czy 5 a może 6 posiłków, czyli ile posiłków powinna spożywać zdrowa osoba aktywna fizycznie
5. Jak planować i układać jadłospis z uwzględnieniem sezonowości
6. Żywność funkcjonalna- stosować czy nie stosować w codziennej diecie
7. Pre- probiotyki i synbiotyki – wyjaśnienie pojęć i zastosowanie ich w diecie osoby aktywnej fizycznie
8. Piramida Zdrowego Żywienia
9. Wyjaśnienie pojęcia choroby cywilizacyjne
10. Profilaktyka chorób cywilizacyjnych
11. Omówienie zasad diety osoby z otyłością
12. Omówienie zasad diety osoby z chorobami układu krążenia i nadciśnieniem tętniczym
13. Wyjaśnienie pojęć cukrzyca typu 1 i cukrzyca typu 2
14. Omówienie zasad diety osoby z cukrzycą aktywnej fizycznie
15. Wyjaśnienie pojęcia Indeks Glikemiczny i jego rola w diecie osoby z cukrzycą aktywnej fizycznie
16. Hiperglikemia i hipoglikemia- wyjaśnienie pojęć, jak postępować, by nie występowały u osoby
z cukrzycą aktywnej fizycznie
17. Podsumowanie wiadomości w praktyce (wspólne układanie diety pod konkretny przypadek)

DIETA NISKOWĘGLOWODANOWA
Dokument: Certyfikat
Czas trwania szkolenia: 1 dzień (8 h)
Koszt szkolenia: 220zł
Materiały szkoleniowe każdy uczestnik otrzymuje
Szkolenie dla:
Trenerów personalnych, instruktorów fitness, instruktorów siłowni, oraz dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu odżywiania.

Opis szkolenia:
Nowoczesna dietetyka ma do zaproponowania kilka systemów żywieniowych dla sportowców oraz osób nie ćwiczących. Systemy te pozwalają na maksymalną wygodę i dopasowanie do typu budowy ciała, trybu życia, pory treningu oraz uprawianej dyscypliny sportu.
Podstawy teoretyczne oraz praktyczne wskazówki do budowania planów żywieniowych z zastosowaniem następujących strategii : dieta ketogeniczna CKD, rotacja węglowodanowa, carb back loading , the carb nite.
1. Geneza i podział diet niskowęglowodanowych
2. Jak działają diety niskowęglowodanowe – podstawy fizjologiczne
3. Kwasica a ketoza
4. Somatotypy i dostosowanie makroskładników
5. Do czego prowadzi nadmiar cukrów i insuliny w organizmie
6. Wpływ redukcji węglowodanów na gospodarkę hormononalną
7. Insulinooporność sposoby na poprawienie insulinowrażliwości
8. Hormony inkrety nowe GLP-1 GIP
9. Indeks insulinowy
10. Dieta niskowęglowodanowa a aktywność fizyczna (sporty walki, kulturystyka, trening aerobowy)
11. Dobór najbardziej wartościowych źródeł pokarmowych
12. Budowa masy mięśniowej
13. Redukcja tkanki tłuszczowej
14. Carb Back Loading
15. Carb cycling
16. Cykliczna dieta ketogeniczna
17. The Carb nite
18. Posiłki oszukane
19. Suplementacja
20. Beta alanina
21. Kreatyna
22. Aminokwasy
23. Spalacze tłuszczu
24. Diety niskowęglowodanowe w jednostkach chorobowych
25. Przeciwskazania do stosowania diet Low Carb
26. Low Carb a praca mózgu i poprawę procesów myślowych

Warunki uczestnictwa w szkoleniu
Szkolenie adresowane dla osób interesujących się sposobem odżywania przy wysiłku fizycznym, instruktorów fitness, trenerów personalnych, osób trenujących rekreacyjnie i wyczynowo